Statut

Zmiany do Statutu:

Załącznik do Uchwały nr 6 /2015/16 z dnia 01.09.2015/16

Zmiany do Statutu:

 

Założenia ogólne otrzymują brzmienie:

 

  1.  Szkoła Podstawowa w zwana w dalszej części Statutu „Szkołą” jest szkołą publiczną w rozumieniu ustawy z dnia 7 września 1991 art.60.ust.2 o systemie oświaty (Dz.U. Nr 95, poz. 425 i z 1992 Nr 26 poz.113) z późniejszymi zmianami oraz zarządzeniami wykonawczymi do ustawy, która:

1)  Zapewnia bezpłatne nauczanie w zakresie ramowych planów nauczania w 6-letnim cyklu kształcenia,

2)   Przeprowadza rekrutację uczniów w oparciu o zasadę obowiązku szkolnego,

3) Zatrudnia nauczycieli posiadających kwalifikacje określone w odrębnych przepisach,

4) Realizuje ustalone dla szkoły podstawowej:

a)     podstawy programowe przedmiotów obowiązkowych,

b)     ramowy  plan nauczania;

5) Realizuje ustalone przez Ministra Edukacji Narodowej zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów.

6) W oparciu o przepisy określa szczegółowe zasady wewnątrzszkolnego systemu oceniania, (WSO), który stanowi załącznik do statutu

2. Zapewnia możliwość pobierania nauki przez dzieci i młodzież niepełnosprawną, niedostosowaną społecznie i zagrożoną niedostosowaniem społecznym, zgodnie z indywidualnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz predyspozycjami;

3. Szkoła prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami,

4. Zasada prowadzenia przez szkołę gospodarki finansowej i materiałowej określa organ prowadzący na mocy odrębnych przepisów.

 

W § 1 ustęp 6 otrzymuje brzmienie:

 

6.Nazwa szkoły jest używana w pełnym brzmieniu, a na pieczęciach może być używany skrót nazwy.

1) Na pieczęci używana jest nazwa „Szkoła Podstawowa nr 11 w Mielcu

2) Pieczęć urzędowa jest (z godłem w części środkowej) lub jej elektroniczny wizerunek umieszcza się na dokumentach szczególnej wagi, tj.:  świadectwa, kopie świadectw, legitymacje szkolne, karty rowerowe, akt nadania stopnia nauczyciela kontraktowego.

3)  Na stemplu: Szkoła Podstawowa nr 11z Oddziałami Integracyjnymi

im. Jana Pawła II w Mielcu

39-300 Mielec; ul. Warneńczyka 2

(17) 582-53-08

 

4) Stempla szkoły używa się w pismach wychodzących ze szkoły np. zaświadczeniach, wnioskach, informacjach dla rodziców, opiniach itp.

5) Stempla szkoły używa się w obiegu wewnętrznym np.: zarządzeniach dyrektora, pismach wewnętrznych np. kary, nagrody dyrektora, dokumenty szkolne, regulaminy, procedury, instrukcje itp.

6) Stempla szkoły używa się w dokumentacji finansowej.      

 

CELE I ZADANIA

 

§ 3 otrzymuje brzmienie:

 

1. Szkoła realizuje cele i zadania wynikające z ustaw oraz wydanych na ich podstawie aktów wykonawczych, a także realizuje cele i zadania zawarte
w programie wychowawczym szkoły, profilaktycznym oraz koncepcji pracy szkoły.

2. Umożliwia i uwzględnia optymalne warunki rozwoju uczniów,

1) Począwszy od roku szkolnego 2014/2015 szkoła zapewnia uczniom dostęp do bezpłatnych podręczników oraz materiałów edukacyjnych dla uczniów klas I, a w roku szkolnym 2015/2016 dla I, II i IV, w następnych latach dla kolejnych klas. Podręczniki są wypożyczane uczniom przez bibliotekę szkolną i obowiązują przez 3 lata szkolne.  W przypadku uszkodzenia lub braku zwrotu podręcznika rodzice są zobowiązani do pokrycie kosztów zakupu podręcznika lub materiału edukacyjnego. Podręczniki i materiały edukacyjne są własnością organu prowadzącego szkołę,

2) nauczyciel i uczniowie mogą korzystać z elektronicznego podręcznika pod warunkiem jego zgodności z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego,

  3. Szkoła zapewnia pomoc psychologiczno-pedagogiczną polegającą na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia wynikających w szczególności: z niepełnosprawności, z niedostosowania społecznego, z zagrożenia niedostosowaniem społecznym; ze szczególnych uzdolnień; ze specyficznych trudności w uczeniu się; z zaburzeń komunikacji językowej; z choroby przewlekłej; z sytuacji kryzysowych lub traumatycznych; z niepowodzeń edukacyjnych; z zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego, kontaktami środowiskowymi; z trudności adaptacyjnych związanych z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą,

 

4.. Celem szkoły jest w szczególności:
1) zapewnienie uczniom możliwości pełnego rozwoju intelektualnego, moralno – emocjonalnego i fizycznego;
2) wspomaganie rodziny w wychowaniu ucznia i przygotowaniu go do:
a) życia indywidualnego
b) życia w środowisku
c) życia zawodowego,
d) życia w społeczeństwie
e) uczestnictwa w kulturze
3) troska o zdrowie i bezpieczeństwo ucznia poprzez promowanie zdrowego trybu życia;
4) zapewnienie uczniom bezpiecznych warunków przebywania w szkole;
5) sprawowanie opieki nad uczniami odpowiednio do ich potrzeb i możliwości szkoły
poprzez:
a) zorganizowanie zajęć świetlicowych,
b) umożliwianie spożywania posiłków,
c) system zapomóg i stypendiów,
d) usuwanie barier architektonicznych,
e) prowadzenie zajęć dydaktyczno – wychowawczych,
f)  prowadzenie zajęć gimnastyki korekcyjnej,
g) prowadzenie zajęć specjalistycznych,
h) prowadzenie zajęć rozwijających zainteresowania uzdolnienia uczniów.
6) kompensowanie istniejących braków środowiskowych;
7) ochronę poszanowania godności osobistej uczniów oraz życzliwe i podmiotowe ich traktowanie poprzez indywidualne podejście do potrzeb i możliwości
psychofizycznych;
8) ochronę przed przemocą poprzez rozpoznawanie źródła zagrożenia i likwidowanie go we współpracy z rodzicami, specjalistami i organizacjami wspomagającymi.

4. Zadaniem szkoły jest w szczególności:
1) organizowanie oddziałów, do których uczęszczają dzieci o zbliżonym wieku,
z uwzględnieniem rodzaju i stopnia niepełnosprawności,
2) umożliwienie realizacji programu nauczania dostosowanego do indywidualnych możliwości ucznia;
3) otaczanie szczególną opieką uczniów znajdujących się w trudnej sytuacji losowej,
4) organizowanie nauczania dla dzieci niepełnosprawnych w systemie klas integracyjnych  lub specjalnych dla uczniów autystycznych w klasach I – VI ,
5) zapewnienie pomocy psychologiczno – pedagogicznej, rewalidacyjnej, logopedycznej i innej w celu jak najlepszego usprawnienia zaburzonych funkcji i zmniejszenia skutków niepełnosprawności ucznia,
6) zapewnienie opieki i wspomaganie rozwojowi ucznia w przyjaznym, bezpiecznym i zdrowym środowisku,
7) prowadzenie pracy dydaktycznej i wychowawczo – opiekuńczej szkoły w oparciu o obowiązującą podstawę programową kształcenia ogólnego,
8) rozwijanie u dzieci poczucia odpowiedzialności, miłości do ojczyzny oraz poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego, przy jednoczesnym otwarciu na wartości kultur Europy i świata,
9) kształtowanie postaw patriotycznych, poczucia tożsamości narodowej, językowej i religijnej oraz przynależności do społeczności międzynarodowej.

5. Szkoła umożliwia rozwijanie zainteresowań uczniów w wybranych dziedzinach poprzez:
1) organizowanie zajęć pozalekcyjnych,
2) organizowanie konkursów naukowych i artystycznych oraz zawodów sportowych,
3) udział uczniów w konkursach i olimpiadach przedmiotowych, konkursach artystycznych oraz zawodach sportowych.

6. Szkoła umożliwia uczniom szczególnie uzdolnionym realizowanie indywidualnego programu nauczania lub indywidualnego toku nauki, zgodnie z odrębnymi przepisami.

7. Reprezentuje chrześcijański i etyczny  system wartości, za podstawę przyjmuje uniwersalne zasady etyki przy zachowaniu zasad pełnej tolerancji w odniesieniu do uczniów i osób o innych światopoglądach, przekonaniach religijnych,

8. Umożliwia uczniom naukę religii lub etyki, zgodnie z życzeniem rodziców. Uczestniczenie lub nie uczestniczenie w nauce religii lub etyce nie może być powodem dyskryminacji,

1) Organizacja religii w szkole odbywa się zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 14 kwietnia 1992r. w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 36, poz. 155) oraz rozporządzeniem zmieniającym  z dnia 25.03.2014r. (Dz.U. nr 478)

2) Religia i etyka w szkole są organizowane dla uczniów na życzenie ich rodziców;

3) Szkoła ma obowiązek zorganizowania lekcji religii dla grupy nie mniejszej niż 7 uczniów danej klasy. W przypadku zgłoszenia mniejszej liczby uczniów niż 7, organ prowadzący szkołę w porozumieniu z kościołem organizuje naukę religii w grupie międzyszkolnej lub w pozaszkolnym punkcie katechetycznym;  

4) Naukę etyki organizuje się w szkole bez względu na liczbę chętnych uczniów. Organizacja etyki nie wymaga porozumienia, o którym mowa w pkt. 3.;

9. Przestrzega zasad bezpieczeństwa, oraz promocji i ochrony zdrowia w czasie zajęć szkolnych i przerw międzylekcyjnych,

 

10. Działania szkoły dotyczą:

1) efektów w zakresie kształcenia, wychowania i opieki oraz realizacji celów i zadań statutowych,

2) organizacji procesów kształcenia, wychowania i opieki,

3) tworzenia warunków do rozwoju i aktywności uczniów,

4) współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym,

5) zarządzania szkołą.

 

11. Szkoła opracowuje i realizuje: „ Koncepcję Pracy Szkoły„ Program Wychowawczy” i Program Profilaktyki z uwzględnieniem specyfiki szkoły i środowiska pozaszkolnego, które ma wpływ na rozwój uczniów. Dokument  te podlegają ciągłej ewaluacji.

4. Dokumenty te  uchwala Rada Pedagogiczna po zasięgnięciu opinii Rady Rodziców .       

 

W § 4 ust 1 otrzymuje  brzmienie:

Podstawowymi formami działalności dydaktyczno-wychowawczej szkoły są:

1) obowiązkowe zajęcia edukacyjne;

2) zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia, zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze i specjalistyczne organizowane dla uczniów wymagających szczególnego wsparcia w rozwoju lub pomocy psychologiczno-pedagogicznej;

4) zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych;

2. Szkoła może prowadzić również inne niż wymienione w ust. 1 zajęcia edukacyjne.

3.Zajęcia wymienione w ust. 1 pkt 2 i 4 mogą być prowadzone także z udziałem wolontariuszy.

W § 4 dodaje się ust.4 w brzmieniu

 

Dla realizacji celów statutowych szkoła podstawowa zapewnia możliwość korzystania z:

1) sal dydaktycznych z niezbędnym wyposażeniem,

2) sali gimnastycznej wraz z zapleczem,

3) terenu rekreacyjnego, boisk sportowych,

4) pomieszczenia bibliotecznego i świetlicy szkolnej,

5) z zaplecza kuchennego i stołówki,

6) archiwum,

7) sekretariatu,

8) gabinetu dyrektora i wicedyrektora,

9) pracowni komputerowej,

10) pracowni ICIM,

 

W § 4 dodaje się ust 5 w brzmieniu

W szkole wprowadzono monitoring wizyjny mający na celu zapewnienie bezpieczeństwa uczniów, pracowników i wszystkich pozostałych osób przebywających na terenie szkoły oraz zabezpieczenie budynku szkoły przed innymi zagrożeniami,

1) Kamery wizyjne obejmują następujące obszary:

a) wejścia główne do szkoły,

b) wejście do sali gimnastycznej

c) szatnie,

d) korytarze.

2) Rejestrator i podgląd kamer znajduje się w kantorku woźnego oraz sekretariacie uczniowskim

3) Zapis obrazu wizyjnego obejmuje 30 dni, zasady wykorzystania zapisów monitoringu są określone w odrębnym dokumencie, stanowiącym załącznik do statutu.

 

W § 5 ust.3 dodaje się pkt. 3a w brzmieniu:

Przy organizacji zajęć, imprez i wycieczek poza terenem szkoły lub placówki liczbę opiekunów oraz sposób zorganizowania opieki ustala się, uwzględniając wiek, stopień rozwoju psychofizycznego, stan zdrowia i ewentualną niepełnosprawność osób powierzonych opiece szkoły lub placówki, a także specyfikę zajęć, imprez i wycieczek oraz warunki, w jakich będą się one odbywać.

 

W § 5 ust.3 dodaje się pkt. 3b w brzmieniu:


Opiekun wycieczki sprawdza stan liczbowy jej uczestników przed wyruszeniem z każdego miejsca pobytu, w czasie zwiedzania, przejazdu oraz po przybyciu do punktu docelowego.

 

W § 8 dodaje się  ust.6 w brzmieniu:


6. Obowiązki rodziców/prawnych opiekunów

 

1) Rodzice dziecka podlegającego obowiązkowi szkolnemu są obowiązani do:

a) dopełnienia czynności związanych ze zgłoszeniem dziecka do szkoły do 31.08;

b) dopilnowania regularnego uczęszczania dziecka na zajęcia szkolne;

c) zapewnienia dziecku warunków umożliwiających przygotowywanie się do zajęć;

d) informowania, w terminie do dnia 30 września każdego roku, dyrektora szkoły podstawowej, w obwodzie których dziecko mieszka, o realizacji obowiązku szkolnego spełnianego.

2) zorganizowania dziecku spełniającemu obowiązek szkolny poza szkołą takich warunków, jakie określił Dyrektor Szkoły w zezwoleniu na taką formę realizacji obowiązku szkolnego,

3) usprawiedliwiania nieobecności dziecka na zajęciach szkolnych w następującej formie:

a) pisemne lub osobiste oświadczenie rodzica biorącego odpowiedzialność za nieobecność dziecka w szkole, do 7 dni po ustaniu przyczyny absencji ucznia.

b) w przypadku nieobecności dziecka w szkole dłużej niż tydzień rodzice mają obowiązek powiadomić o tym fakcie wychowawcę.

3) w przypadku nieusprawiedliwienia w określonym terminie, opuszczone godziny zajęć uważa się za nieusprawiedliwione.

4) uczestniczenia w obowiązkowym spotkaniu informacyjnym we wrześniu.
5) Niespełnianie obowiązku szkolnego podlega egzekucji w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
6) Rodzice ponoszą materialną odpowiedzialność za szkody wyrządzone na terenie szkoły przez ich dzieci.
7) Rodzic ma obowiązek zapoznać się w ustalonym przez szkołę terminie z proponowanymi ocenami śródrocznymi i rocznymi swojego dziecka .

8) W przypadku, gdy rodzic uchyla się od obowiązku zapoznania się z proponowaną oceną śródroczną i roczną w ustalonym terminie lub nie wnosi żadnych uwag, proponowaną ocenę uważa się za zaakceptowaną.

10) rodzice uczniów wnoszą opłaty za uczestnictwo w imprezach i zajęciach pozaszkolnych: teatr, kino, wycieczki, zielone szkoły, basen, półkolonie

 

W § 11 w ust.5 dodaje się pkt.6. w brzmieniu:

coroczne podawanie do publicznej wiadomości zestawu podręczników lub materiałów edukacyjnych oraz materiałów ćwiczeniowych obowiązujących w danym roku szkolnym,

W § 11 dodaje się ust.15  w brzmieniu:

 

Dyrektor odpowiada za realizację zaleceń wynikających z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego ucznia.

 

W § 12 w ust.6 dodaje się pkt.8. w brzmieniu:

ustala sposób wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, w tym sprawowanego nad szkołą przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny, w celu doskonalenia pracy szkoły (– art. 41 ust. 1 pkt 6 ustawy o systemie oświaty)

 

W § 12 w ust.7 dodaje się pkt.8. w brzmieniu:

opiniuje szkolny zestaw programów nauczania;

 

W § 12 w ust.7 dodaje się pkt.9. w brzmieniu:

opiniuje przedstawione przez dyrektora propozycje realizacji zajęć wychowania fizycznego uwzględniając potrzeby zdrowotne uczniów, ich zainteresowania oraz osiągnięcia w danym sporcie lub aktywności fizycznej; uwarunkowania lokalne;  miejsce zamieszkania uczniów;  tradycje sportowe środowiska lub szkoły; możliwości kadrowe;

W § 12 w ust.7 dodaje się pkt.10. w brzmieniu:

wyraża zgodę na egzaminy klasyfikacyjne z powodu nieusprawiedliwionej nieobecności na zajęciach;

W § 12 w ust.7 dodaje się pkt.11 w brzmieniu:

wyraża zgodę na egzaminy poprawkowe z dwóch przedmiotów;

 

W § 12 w ust.7 dodaje się pkt.12 w brzmieniu:

postanawia o promowaniu ucznia klasy I i II szkoły podstawowej do klasy programowo wyższej w ciągu roku szkolnego;

W § 12 w ust.7 dodaje się pkt.13 w brzmieniu:

postanawia o warunkowym promowaniu ucznia, który nie zdał egzaminu poprawkowego z jednego przedmiotu,  do klasy programowo wyższej- raz w jednym cyklu nauczania;

W § 12 w ust.7 dodaje się pkt.14 w brzmieniu:

wyraża zgodę i podejmuje uchwałę o wycofaniu zgody na tworzenie oddziału międzynarodowego;

W § 12 w ust.7 dodaje się pkt.15 w brzmieniu:

opiniuje wydłużenie etapu edukacyjnego

W § 12 w ust.7 dodaje się pkt.16 w brzmieniu:

opiniuje sposób dostosowania warunków lub formy przeprowadzania sprawdzianu do potrzeb  edukacyjnych i możliwości psychofizycznych ucznia na podstawie stosownej dokumentacji,

 

W § 16  ust.3 otrzymuje  brzmienie:

1. Liczbę uczniów w oddziałach IV-VI  ustala się z organem prowadzącym szkołę.

2) Liczba uczniów w oddziale klas I-III wynosi 25 uczniów.

1) Od roku szkolnego 2015/2016 istnieje możliwość tworzenia oddziałów w klasach I-III liczących do 27 uczniów na wniosek rady oddziałowej oraz po uzyskaniu zgody organu prowadzącego,

2) W przypadku zwiększenia liczby uczniów do 27, w szkole zatrudnia się asystenta nauczyciela, który wspiera nauczyciela prowadzącego zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze w tym oddziale.

 

W § 17  ust. 2 otrzymuje  brzmienie:

W klasach I-III o czasie trwania zajęć i przerwach między nimi decyduje nauczyciel prowadzący, uwzględniając możliwości psychofizyczne i percepcyjne uczniów, zachowując ogólny tygodniowy wymiar godzin zajęć edukacyjnych.

 

W § 18  ust. 1 otrzymuje  brzmienie:

Szkoła  zapewnia zajęcia świetlicowe dla uczniów, którzy pozostają w szkole dłużej ze względu na czas pracy rodziców - na wniosek rodziców oraz ze względu na  organizację dojazdu do szkoły lub inne okoliczności wymagające zapewnienia opieki w szkole.

1) Świetlica, zapewnia zajęcia świetlicowe uwzględniające potrzeby edukacyjne oraz rozwojowe dzieci i młodzieży, a także ich możliwości psychofizyczne, w szczególności zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów, zajęcia zapewniające prawidłowy rozwój fizyczny oraz odrabianie lekcji.

2) Uczniowie przebywający w świetlicy są pod stałą opieką wychowawców.

 

W § 19 w ust.1 dodaje się pkt.7 w brzmieniu:

Centrum Informacji Multimedialnej – ICIM, działający przy bibliotece szkolnej służy poszukiwaniu, porządkowaniu i wykorzystaniu informacji z różnych źródeł oraz efektywnego posługiwania się technologią informatyczną.

 

W § 19 w ust.1 dodaje się pkt.8 w brzmieniu:

 

Biblioteka ewidencjonuje podręczniki i materiały edukacyjne zakupione przez szkołę ze środków dotacji celowej, jednocześnie realizuje obowiązek inwentaryzacji.

 

W § 19 w ust.1 dodaje się pkt.9 w brzmieniu:

Biblioteka wypożycza uczniom podręczniki lub materiały edukacyjne, mające  postać papierową, lub zapewniania uczniom dostęp do podręczników lub materiałów edukacyjnych, mających postać elektroniczną, bądź przekazuje uczniom materiały ćwiczeniowe bez obowiązku zwrotu lub ich udostępniania. Zasady wypożyczania podręczników lub materiałów edukacyjnych stanowią załącznik do Regulaminu Biblioteki. 

 

W § 22 w ust.3 dodaje się pkt.18. w brzmieniu:

Prowadzi miesięczne rozliczenia nauczycieli z wykonywanych zastępstw, godzin z art.42 Ustawy KN oraz godzin ponadwymiarowych.

 

W § 22 w ust.3 dodaje się pkt.19. w brzmieniu:

Współpracuje z Radą Samorządu Uczniowskiego i Radą Rodziców,

 

W § 22 w ust.3 dodaje się pkt.20. w brzmieniu:

Sprawuje nadzór nad praktykami studenckimi,

 

W § 22 w ust.3 dodaje się pkt.21. w brzmieniu:

Sprawuje nadzór nad przygotowaniem organizacyjnym wycieczek szkolnych i wyjść do najbliższego otoczenia,

 

W § 22 w ust.3 dodaje się pkt.22. w brzmieniu:

Nadzoruje estetykę i wystrój szkoły,

W § 22 w ust.3 dodaje się pkt.23. w brzmieniu:

Opracowuje harmonogram konkursów przedmiotowych i innych imprez objętych kalendarzem imprez miejskich, powiatowych, wojewódzkich,  

 

 

 

W § 23 dodaje się ust.6 w brzmieniu:

Od roku szkolnego 2014/2015 w szkole może być zatrudniony asystent nauczyciela w klasach I-III lub asystent wychowawcy świetlicy

1) Do zadań asystenta należy wspieranie nauczyciela prowadzącego zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze, lub wspieranie wychowawcy świetlicy. Asystent wykonuje zadania wyłącznie pod kierunkiem nauczyciela lub wychowawcy świetlicy,

2) Asystenta zatrudnia się na zasadach określonych w Kodeksie pracy.

3) Asystentowi, nie powierza się zadań określonych dla nauczycieli posiadających kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej zatrudnianych dodatkowo w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego oraz współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie oraz zagrożonych niedostosowaniem społecznym.

W § 23 dodaje się ust.7 w brzmieniu:

W celu realizacji zajęć w ramach programów finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz, w szkole lub placówce publicznej może być zatrudniony nauczyciel, który nie realizuje w tej szkole lub placówce tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

 

W § 26 dodaje się w ust. 4 pkt w brzmieniu:

 

 4) troska o właściwy stosunek uczniów do nauki i o jak najlepsze wyniki nauczania, w szczególności:

a) czuwanie nad organizacją i przebiegiem pracy uczniów w klasie oraz nad wymiarem i rozkładem pracy zadawanej do domu, utrzymywanie systematycznego kontaktu z nauczycielami powierzonej mu klasy dla ustalenia jednolitych wymagań wobec uczniów i sposobów udzielania im pomocy w nauce szkolnej (zainteresowanie się postępami uczniów w nauce, zwracanie szczególnej uwagi na tych, którzy mają trudności w nauce),

b) analizowanie wspólne z zespołem uczniowskim i nauczycielami przyczyn niepowodzeń uczniów w pracy szkolnej i podejmowanie środków zaradczych,

c) pobudzanie dobrze i średnio uczących się do dalszego podnoszenia wyników nauczania,

d) dbanie regularne uczęszczanie uczniów do szkoły, badanie przyczyn opuszczania przez nich zajęć, udzielenie wskazówek
i podejmowanie inicjatywy w sprawie organizowania pomocy dla tych, którzy opuścili zajęcia szkolne i mają trudności w uzupełnianiu materiału,

e) współdziałanie z bibliotekarzem szkolnym w organizowaniu czytelnictwa, pobudzanie uczniów do aktywnego udziału w pracach pozalekcyjnych i pozaszkolnych,

 

W § 27 dodaje się ust.9a w brzmieniu

Dziecko może spełniać obowiązek szkolny poza szkołą pod warunkiem uzyskania przez rodziców zezwolenia dyrektora szkoły. Rodzice na podstawie pisemnego oświadczenia są zobowiązani do zapewnienia dziecku warunków umożliwiających realizację podstawy programowej obowiązującej na danym etapie edukacyjnym.

 

 

 

W § 27 w ust.1 dodaje się pkt.1. w brzmieniu

 

Do obwodu szkoły, na podstawie  Uchwały Rady Miasta Nr….. należą

następujące ulice :………………………………….

W § 27 w ust.1 dodaje się pkt. 2 w brzmieniu:

Do szkoły uczęszczają uczniowie od lat 6, ale nie wcześniej niż od 5-tego roku życia.

W § 28 w ust.1 dodaje się pkt. 21. w brzmieniu:

uczeń i jego rodzice mają prawo – w przypadku, gdy szkoła korzysta z dziennika elektronicznego- do bezpłatnego uzyskiwania informacji w zakresie nauczania, wychowania i opieki.

 

W § 29 dodaje się  ust.2 w brzmieniu

Wygląd zewnętrzny

2. Każdy uczeń posiada strój galowy, który ma obowiązek nosić w czasie:
1) uroczystości szkolnych wynikających z ceremoniału szkolnego,
2) grupowych lub indywidualnych wyjść poza teren szkoły w charakterze reprezentacji,
3) imprez okolicznościowych ogólnoszkolnych lub klasowych określonych w kalendarzu imprez szkolnych na dany rok szkolny,
2. Przez strój galowy należy rozumieć:
- dla dziewcząt – ciemna (czarna lub granatowa) spódnica lub spodnie i biała bluzka
(z wyłączeniem jeansu)
- dla chłopców – ciemne (długie; czarne lub granatowe) spodnie i biała koszula
(z wyłączeniem jeansu).

W § 29 dodaje się  ust.3 w brzmieniu

Uczeń ma obowiązek nosić w szkole obuwie zamienne.

W § 29 dodaje się  ust.4 w brzmieniu:

 Uczeń ma obowiązek noszenia na zajęciach wychowania fizycznego stroju sportowego (biały bawełniany podkoszulek, czarne lub granatowe krótkie spodenki) oraz obuwia sportowego na jasnej podeszwie (halówki).

W § 29 dodaje się  ust.5 w brzmieniu:

Uczeń ma obowiązek dostosowania pozostałych elementów stroju do ogólnie przyjętego wizerunku ucznia. W szkole obowiązuje uczniów zakaz eksponowania przynależności do subkultur młodzieżowych, oraz zakaz:

a) farbowania włosów, makijażu, malowania paznokci, noszenia biżuterii, kolczykowania i tatuowania ciała,
b)noszenia krótkich bluzek i spódnic, ubiorów posiadających zbyt głęboki dekolt, nakryć głowy noszonych wewnątrz budynku (kaptury, czapki)
c)wulgarnych i prowokacyjnych napisów na odzieży, ciele, torbach, plecakach,
d)emblematów propagujących treści antywychowawcze, subkultur młodzieżowych
i znieważających symbole państwowe – sprzecznych z ogólnie przyjętym systemem wartości i norm społecznych.

 

W § 29 dodaje się  ust.6 w brzmieniu:


Nauczyciel, wychowawca ma prawo zwrócić uwagę na zachowania ucznia budzące niepokój, powiadomić pedagoga, dyrektora szkoły, wezwać rodziców/prawnych opiekunów ucznia.

 

Dodaje się  § 29a w brzmieniu:

1. Szkoła nie ponosi odpowiedzialności za przynoszone do szkoły przez uczniów:
1) rzeczy wartościowe (telefony komórkowe, sprzęt elektroniczny, firmowe ubrania),
2) biżuterię – jej zgubienie, zniszczenie oraz ewentualne uszkodzenia ciała wynikłe z noszenia tej biżuterii,
2. Spory wynikłe między uczniami bądź rodzicami spowodowane tzw. "handlem" - wymianą  przedmiotami przynoszonymi przez uczniów z domu do szkoły rozstrzygają zainteresowani rodzice, ewentualnie Policja.
3. Za szkody w mieniu szkolnym wyrządzone z winy umyślnej ucznia – odpowiadają rodzice (prawni opiekunowie).

 

 

Dodaje się § 34 o brzmieniu:

 

CEREMONIAŁ SZKOŁY

 

1. Szkoła posiada własny sztandar oraz ceremoniał szkoły.

2. Szczegółowy Ceremoniał wykorzystania sztandaru szkoły został zawarty w odrębnym dokumencie,  zwanym Ceremoniałem Szkoły.

3. Szkoła posiada własny sztandar nadany dnia  …………………………

4. Sztandar używany jest podczas apeli organizowanych z okazji uroczystości i świąt państwowych oraz szkolnych takich jak:

1)Rozpoczęcie i zakończenie roku szkolnego, upamiętnienie rocznicy wybuchu II wojny światowej,

2) DEN,

3) Pasowanie Pierwszoklasistów

3) Dzień Patrona Szkoły

3) Święta Odzyskania Niepodległości

5) Rocznicy Konstytucji 3 Maja,

6) Pożegnania absolwentów,

7)Pożegnania pracowników szkoły.

5. Sztandar szkoły jest przechowywany w kąciku patrona, opiekę nad nim sprawuje SU. Poczet sztandarowy wyłania się z klas piątych w miesiącu czerwcu każdego roku.

6. Chorążych Pocztu Sztandarowego obowiązuje uroczysty strój: biała koszula, bluzka, granatowe spodnie, spódnica, białe rękawiczki.

7.Przekazanie sztandaru odbywa się na apelu z okazji pożegnania absolwentów szkoły.

8. Szkoła posiada własny hymn, który śpiewany jest podczas Święta Patrona Szkoły oraz ważniejszych uroczystościach szkolnych.

9. Symbole narodowe – godło, flaga, hymn państwowy

1) flagami dekorujemy szkołę z okazji świąt i rocznic państwowych oraz ważnych świąt szkolnych np. Święto Patrona, Rocznica Konstytucji 3 Maja i inne,

2) w czasie żałoby narodowej zawieszamy flagi państwowe z czarną wstęgą, przed budynkiem szkoły,

3) godło wisi w każdym pomieszczeniu szkoły,

4) w każdej sali znajduje się krzyż zawieszony na ścianie obok godła państwowego.

 

 

 

 

Opinia Rady Rodziców………………………………..     z dnia …………………………..

  1. ………………………………
  2. ………………………………
  3. ………………………………                   

 

Opinia Samorządu Uczniowskiego:…………………… z dnia…………………………….

 

 

  1. ………………………………
  2. ………………………………
  3. ………………………………

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 05 stycznia 2016 09:30
Dokument wprowadzony do BIP przez: Bogusława Czarny
Ilość wyświetleń: 739
05 stycznia 2016 09:30 (Bogusława Czarny) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)